Share :
Langs fuglestien kan du og barna få en morsom innføring i naturens undere. Fuglekassene er til dels forseggjorte og er solid bygget. De har fått takpapp, blitt malt opp, fått vinduer og ikke minst fått noen morsomme tekster.

Stien ligger i nærheten av Maxbo Ilebrekke. Det kan være et utgangspunkt, eller du kan gå fra Ringshaug ungdomsskole og ta en lengre runde rundt i skogsområdet. Turen er flat og lett å gå.

Gå nordover fra skolen langs sykkelstien mot skogen og opp mot Ilebrekke. Når husrekken slutter vil du på toppen av bakken få en sti inn til høyre. Følg denne og kryss Åsgårdstrandsveien ved gangfeltet. Her begynner Fuglekassestien. Etter 100m skal du ta skogsveien til venstre.

Du skal passere Ilebrekkveien og etter en kort distanse komme ut ved en gård og fortsette over jordet. Pass på når du krysser en treningsbane for hester!

I enden av fuglekassestien kommer du ut på Ingrids vei. Fortsett over Åsgårdstrandsveien og rett videre på Kvistveien. Når veien svinger går du rett frem og følger stiene inn i skogen, rundt Bekketjønnmyra og tilbake til ungdomsskolen.

Ha en vakker tur gjennom skogen og husk å se deg nøye om så du får med deg fuglekassene og alt livet der.

Foto: Anne Grete Fon

Feedback

0.00
  • Icon star
Rating of the activity

Reviews

No review has been created

Fuglekassestien

Barkveien 1, 3114 Tønsberg
  • 0.5 - 6 years old
  • Parking
  • Outdoor

Eat and drinks in Tønsberg

Similar activities you may like